legacychandi

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Adina Sandberg - Wilén - 2 augusti 2013 19:57

Anish och Charlie tyckte det var så skönt att Picasso hade vuxit upp. Nu slipper de vakna mitt i natten av skrik och jobba hela tiden , få en bra nattsömn och vara pigg till jobbet. Dessutom , få några dagar ensama. Han kunde ju ta hand om sig själv , vara ensam iaf en liten stund.


Så Anish fick en befodran på jobbet till proffsbloggare , så för att fira det åkte Anish och Charlie till vår festivalen. De åt , spelade , dansade och hade roligt, dem njöt av att få vara ensama en stund.


 


Ensam hemma var Picasso och han hade sjukt tråkigt. Sova kunde han inte heller för han var inte det minsta trött. Då kom han å tänka på Mullvis. Han tog fram henne och lekte en stund men tröttnade efter ett tag. Så han ställde ner Mullvis på golvet och var påväg att gå och titta vad som fanns i kylen när det hände något. Mullvis började plötsligt att röra på sig .. och växte! Picasso bara stod och gapade åt en docka , lika stor som han, gå fram till honom och hälsa. Mullvis.. levde! Efter att pratat med Mullvis lite utbrast Picasso :

- Åh , jag måste visa dig för mina föräldrar!  Mullvis tittade ner , som om hon skämdes.

- Azzå.. Började hon. Jag är en låtsats kompis. Vi är liksom en persons docka , och dens kompis. Ingen annan kan se mig , bara du! Picasso förstod inget.

- Men mina föräldrar kunde ju se dig när jag var yngre? 

- Jo , men då var jag i leksaksform! Jag kan förvandla mig till leksaksform och då ser dem mig.

Picasso hade inga fler frågor så han och Mullvis gick och spelade TV - Spel tills föräldrarna kom hem och skickade honom i säng.


 

Av Adina Sandberg - Wilén - 2 augusti 2013 19:27

Picassos Rum :



  


Vardagsrum :


 


Badrum :


 


 


Föräldrars rum (För närvarande ganska tomt , men du vet väll? Barnen kommer först!) :


 


Anishs lilla kontor :


 


Köket :


 


Utsidan av huset :


 


Sist , men inte minst , det nya huset! Har tyvärr inte byggt så mycket på det men jag tror att det är läge för det nu!


 


Av Adina Sandberg - Wilén - 2 augusti 2013 17:22

Och så var det dags. En vårdag , Picasso låg och sov i gungstolen och Anish dukade fram en tårta. Det var Charlies födelsedag. Man kan nog inte säga att han såg fram mot det , att bli en skruttig gubbe med grått hår. Men han skulle inte sluta jobba , inte förrens han inte klarar att gå! Han hade t.o.m fått ett jobb innan. Att hitta fångarnas utrymmnings ställe , och han var väldigt taggad för det.


 


Anish drog med Charlie till salongen för att ge honom en födelsedags makeover , och den blev lyckad! Charlie tyckte iaf att han såg några år yngre ut. Anish ville inte riktigt att han skulle försöka använda sin gamla klädsmak, "Det ser bara.. konstigt ut" sa hon. Men han körde på så mycket han kunde. Han gav med sig på kläderna , men frisyren fick han åtminstonde välja!


 


Några månader efter att Charlie fyllt år så är det dags för Picasso att fylla år. Anish och Charlie hade rätt mycket pengar så de skämde bort sig lite. Picasso fick ett stort fint rum , med tavlor , leksaker , mattor , stor säng.. Ja allt han kunde önska sig! Charlie köpte också en bättre TV och en soffa i vardagsrummet , de köpte ett handfat och spegel , ja de köpte mycket förutom nya saker i deras rum. [Nästa inlägg visar jag huset.]


Nästan direkt märkte paret Chandi att Picasso hade dåliga tänder. De far till tandläkarna och där fick Picasso tandställning. Picasso tyckte inte det var fult med tandställning , han älskade att ha det. Så coolt!


 


[ Det kanske inte syns på bilden men han har faktiskt tandställning. ]

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Anish Chandi , Generation 1. Detta är historien om hur hon bryter sig loss ur gamla traditioner och snokar upp vad som hände med sin pappa , även sitt liv i fullo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cute Bunny Holding Heart

Ovido - Quiz & Flashcards